Van onze redacteur Hans Bossenbroek
21-02-07Vanwege grote belangstelling vervolgt muziekuitgeverij GMI Music haar bewustmakings- campagne 'Weet wat je hoort'. De actie wil muziekliefhebbers bekend maken met gospel en de verschillen tussen gospel- en popmuziek blootleggen.
Reacties: Wat vindt u? Reageer op dit artikel.
GMI Music meldt dat er zo'n 10.000 samples - korte stukjes gedigitaliseerd geluid - verstuurd zijn naar kerken, scholen en gezinnen. “We hebben geweldige reacties gehad op dit project van ouders, kerken en anderen. Zij hebben nu een middel om alternatieve muziek aan te dragen zonder er zelf een flater bij te slaan”, zegt voorlichter Cindy Groeneveld. Op basis van de grote vraag geeft de muziekuitgeverij de actie in 2007 een vervolg. De in Nederland toch al stijgende populariteit van gospelmuziek krijgt zo nog eens een duwtje in de rug.
De muziekuitgeverij uit het Gelderse Duiven introduceerde de campagne vorig jaar om gospelmuziek meer bekendheid te geven. Het bedrijf wil met 'Weet wat je hoort' een een alternatief voor de hedendaagse, populaire muziek bieden. “Goede muziek is muziek die niet alleen geweldig klinkt, maar je ook opbouwt en bemoedigt. Wij geloven in gospelmuziek omdat dat precies is wat het doet” aldus initiatiefnemer Rik Bennik.
GMI Music beschrijft de campagne als een ontdekkingstocht. Ouders en jongeren moeten door middel van het beluisteren van de samples bepalen of gospelmuziek qua stijl bij hen in de smaak valt. Tegelijkertijd is het volgens GMI Music een kennismaking met topartiesten uit de verschillende genres.
Hoewel ' Weet je wat hoort' een ideële doelstelling heeft, zit er wel een commercieel tintje aan het project. Ongetwijfeld wil GMI Musci door de campagne haar cd-verkoop naar grotere hoogten stuwen.
Meer nieuws van Christelijke Concert Agenda
Reacties: Reageer op dit artikel.